tänk om allt snurrade runt mig...hemska tanke!

Jag hörde något klokt igår, berättat av en väldigt klok man…

Vad i hela världen gör jag här?!?
 Denna fråga har människan grubblat och försökt ge svar på under alla tider…
Så vad går DIN 1:a tanke till när du får denna fråga?
Nära och kära? Ekonomisk trygghet? Arbete?
Är det kanske något av dessa svar du ger som du anser lägger grunden för meningen med ditt liv?

Säg, vad händer då när det inte blir som du tänkt dig?
Vad händer om död, kaos och ångest drabbar?

 I dagens samhälle ser man många som sätter sig själva som  utgångspunkt och som även ger andra tipset: ”Försök fylla ditt liv med allt du bara kan för i grunden är det ändå bara meningslöst och tomt..”

 Vet ni, det vackraste jag upplevt i mitt, än så länge, inte så gamla liv och som jag ständigt återkommer till då världen runtomkring mig tycks trycka mig neråt av alla dessa tomma och ångestfyllda tankar…
det vackraste är:

MITT LIV HANDLAR OM NÅGOT MYCKET STÖRRE ÄN MIG!


Kommentarer
Postat av: jb

Bra skrivet! :)

2010-09-29 @ 00:48:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0