även ett litet ljus kan driva bort mörkret!

Jag är bara en människa…en liten, liten människa.
Ändå blir jag använd till att utföra goda ting,
ändå kan mitt lilla liv få stor betydelse och bidra till sådant som skapar mening,
om jag tillåter.
På mitt lilla sätt kan jag bidra med något litet som en dag kan bli något stort...
det glädjer mig, det driver mig, det får mig att fortsätta.

Men hur försöker jag?
Hur försöker jag göra detta utan att det blir ännu en del av det onda kretslopp
som världen vill prägla mig med?
Hur gör jag mina försök rena från egoism och ideal,
den strävan som leder till att man ständigt trampar på andra?

I varje dag ser jag det onda… det påverkar mig, jag vet de.
Men liksom varje morgon, då solen stiger och tränger bort mörkret,
så vill jag vara med i det som en dag kommer tränga bort och segra över allt det onda.
Ljuset, det är det jag vill fokusera på,
det är också det som ständigt finns där och som väntar på att just få bli fokuserad på… varje dag.
Jag tränar mig därför att se de små ljusglimtarna.
Jag slutar att blunda och då tränger ljuset automatiskt in från alla håll och kanter.

Ljuset glädjer mig, det driver mig och det får mig att vilja fortsätta!


Kommentarer
Postat av: Lena

Ja, det gäller att ha rätt glasögon på sig.

2010-10-14 @ 18:52:42
Postat av: Eva

Du är en ljusglimt för mig ;)

2010-10-16 @ 17:38:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0